ROYAL EVENT esküvő és rendezvényszervezés - Bemutatkozás

Hogyan is lesz egy közgazdászból végül esküvőszervező?
Milyen amikor egy álom valóra válik?
Nehéz az odavezető út?
Ismerjétek meg egy igazán inspiráló édesanya, a ROYAL EVENT esküvő és rendezvényszervező megálmodójának történetét.
Honnan jött a márkaneved, hogy találtad ki?
Ez egy elég hosszadalmas választás volt. Én kitaláltam az elején egy magyar nevet (Fehér Márvány), amely szinte csak nekem tetszett, a közeli környezetemben senki másnak, szerintük sírkőkészítő profilhoz jobban illett volna. :)
A cégem, nem csak esküvőszervezéssel foglalkozik, hanem rendezvényekkel is magánszemélyeknek és cégeknek, és ennek megfelelően kellett másik nevet találnom. Aztán jött a listás választás, összeírtam amire gondoltam, valamilyen nívós, elegáns nevet szerettem volna, majd megszületett a Royal Event.

Mi az eredeti foglalkozásod? Milyen emlékeid vannak a kezdeti időkről, az első szolgáltatásodról?
Eredetileg én pénzügyi területen, bankszektorban dolgoztam. Közgazdászként lakáshitel osztályon tevékenykedtem. A rendezvényszervezéssel egy egyesületen belül már évek óta foglalkoztam, ahol városi szintű kulturális és sport rendezvényeket tartottunk. Ezt nagyon szerettem csinálni. Abszolút egy pörgős ember vagyok: jövök, megyek, intézkedem.
Nagy álmom volt egy saját rendezvényszervező vállalkozás. Majd jött egy nagy elhatározás, hogy most kell belevágnom, ez volt idén tavasszal.
A kezdeti idők mindig nagyon nehezek, bármilyen vállalkozásban is fog az ember. Ez nem volt másképpen nálam sem. A szervezés csak kis része, szelete a munkának, és a legnagyobbat az üzletszerzés teszi ki. Nekem kell foglalkozni a marketinggel, az informatikával, én vagyok a titkárnő, a call centeres stb. egy személyben. Ez nagyon sokrétű feladatot kíván, és olyan tudásra is szert kellett tennem, ami addig nem volt erősségem. Céges rendezvények voltak az elsők között, mivel őssz (szeptember, október) tájékán a karácsonyi vacsorás party foglalások kezdődnek meg.
Hogyan sikerült?
Mondhatom nagyon jól sikerültek, ami annak is köszönhető, hogy én a partnerek (alvállalkozók) kiválasztására nagy hangsúlyt fektetek. A megfelelő kommunikáció elengedhetetlen az ügyfelekkel, mi az amit ők szeretnének, és a partnerekkel is, hogy mi az elvárás feléjük. A sikerhez még hozzájárult a kiváló ár-érték arány is, ami ezen szektorban is elengedhetetlen. Én ingyen végzem a közvetítő és szervező szolgáltatást mind a magánszemélyeknek, mind a cégeknek. Nincs közvetítési díj, nincs felárazott szolgáltatás. Azon az áron kapja az ügyfél, mintha ő közvetlenül kereste volna meg a szolgáltatót. Sőt én tudom azt, hol lehet még plusz dolgokat kérni, vagy alkudni, költséget csökkenteni. Azért ilyen jók az áraink.

Mióta létezik a márkád, hogy jött az ötlet, hogy belevágj?
Royal Event néven Magyarországon nincs másik olyan szolgáltató, akinek a tevékenysége azonos, vagy hasonló. De mivel ez egy angol (nemzetközi) szó, ezért külföldön van, de ez a mi munkánkat, imázsunkat nem befolyásolja.
Az ötlet onnan jött, hogy belevágjak egy saját vállalkozásba, hogy az előző munkámat, amit nem lehetett még nyolc órában sem elvégezni, már két gyermek, család mellett nem lehetett folytatni.
Mindenképpen váltanom kellett. Ekkor belevágtam egy régi álmom megvalósításába. Ez a munka sem könnyebb, sőt, de én osztom be a saját időmet.
Hogyan tudod összeegyeztetni a Családod, és az alkotó tevékenységet?
Igen ez egy alkotó tevékenység, ha azt nézzük, hogy mindig ki kell találni az embernek, hogyan tud még több érdeklődőt, vevőt magához vonzani. Milyen formában, milyen felületen találja meg a célcsoportokat. A marketing munkához elengedhetetlen a határtalan kreativitás. Ma már minden online felületen megy, hiszen ezen keresztül beszélgetünk egymással is. Ha egy nő már feleség, majd anyuka (esetleg többszörös) akkor nem az a kérdés, hogy össze tudja-e egyeztetni ezen feladatát a munka világával, hanem az a kérdés, hogy hogyan??? A férjem korán megy és későn ér haza a munkából, ezért én indítom reggel a gyerekeket iskolába, majd óvodába, és délután én hozom el őket napköziből. A nagyobbik lányom Viki, most kezdte az első osztályt, tehát vele azért esténként át kell a leckét nézni. Nagyon önállóak a gyerekek, és tudják, hogy anyának még délután is lehet dolga a laptop előtt, sőt ha lefektetem őket, akkor is van olyan, hogy dolgoznom kell. Ajánlatot küldök, egyeztetek, megrendelek stb. A rendezvények, esküvők pedig legtöbbször hétvégén vannak, ekkor az édesapjuk van velük. A vasárnap, az viszont szigorúan a családé.
Mit szól hozzá a családod, hogy felépítettél valami igazán egyedi megélhetési forrást?
Én nem kaptam azonnal bátorítást, támogatást a szűk családi körömtől. A szüleim nem úgy szocializálódtak, hogy vállalkozni érdemes, hanem, hogy nagyon kockázatos belevágni. Nem értették, hogy miért nem a jó kis megbízható állásomban dolgozok. A férjem, viszont úgy volt vele menjek, csináljam, hiszen még egy igazán jó dolog is kisülhet belőle. Ma már persze mindenki büszke, meg jönnek a kérdése, hogyan csináltad?? A válasz nagyon egyszerű: igen kemény munkával és óriási kitartással.
Mennyiben érzed a saját vállalkozással járó életformát könnyűnek vagy nehéznek?
Nagyon-nagyon nehéz, de megéri, azt szoktam mondani. Ha nincs egy belső motiváció ami hajt, sokszor már én is feladtam volna. De ha az ember előtt ott lebeg a cél, és nem foglalkozik vele, hogy éppen melyik állomáson tart, csak csinálja a dolgát rendületlenül, akkor beérik a siker. Ehhez viszont idő és kitartás kellett. Olvastam egy cikket a nyáron Ronaldoról (Reál Madrid). Nincs túl sok közöm a focihoz, sőt nem is igazán érdekel, nő létemre pláne, de az a cikk megragadott. Arról szólt, hogy az illető az egész életét a focinak rendeli alá. Annak megfelelően étkezik, alszik, hogy a legmegfelelőbb formában legyen, szórakozást és a magánéletét is háttérbe szorítja ha kell. Ha belegondolok ez az ember, aki a világon bármit csinálhatna már, de nem azt teszi, hanem óriási lemondással járó szigorú napirendet követ, és soha nem elégszik meg a második hellyel. És ez a fontos, mert tehetséges focista nagyon sok van, de olyan aki képes bármit beáldozni azért, hogy a legjobb legyen nagyon kevés. Hát én azért ennyire nem vagyok sajnos fanatikus, de hogy törekedni kell rá, az biztos.

Mit szeretsz benne a legjobban?
Ha végre "túlverekedtem" magam a "papírmunkán" és eljutok a szervezési részéhez azt nagyon tudom szeretni. Azt szoktam mondani, hogy nincs olyan, hogy lehetetlen, bármit leszervezek, megszerzem. Egy pár hete volt, hogy egy nagyobb céges ajánlatkérésben bútorokat (körasztal, chiavari szék) kellett szereznem egy karácsonyi party-ra. Már 3-4 telefonhívásnál tartottam, amikor a legnagyobb partner közölte, hogy ha én arra a napra bárhol még találok körasztalt a piacon, akkor megeszi a kalapját. Hát nem tudom, megvan-e még a kalapja, de hogy találtam, az biztos. Ezek apró dolgok , de nagy sikerélmény annak aki benne dolgozik. Az I-re pedig akkor rakom fel a pontot, mikor a megrendelő elégedetten nyugtázza a dolgokat a rendezvény után, és jövőre újra engem hív.
Egyedül vagy, többen dolgoztok a szolgáltatásokon?
Vannak persze segítségeim. A marketing részében, a céges rendezvényekben és most együtt csinálunk egy menyasszonyképzős workshop-ot egy másik rendezvényszervező kollegával. De a munka óriási része azért rám marad. Aztán remélem, hogy eljön a jövőben az a pillanat is, amikor egy több főből álló rendezvényirodává avanzsálunk.
Le tudnád írni, hogyan készül egy szolgáltatás, az ötlettől a megvalósulásig?
Az ügyfelek már sokszor konkrét ötletekkel jönnek, de persze vannak olyanok is, akiknek segítség kell az ötletelésben. Ezt az utolsót jobban szeretem. A büdzsét mindig ismerni kell, mert ha nem akkor sokszor futunk holtvágányra. A cég, ill. a pár stílusára, imizsára érdemes szabni a rendezvényt, hiszen a főszereplők ők maguk. Ha nem érzem úgy, hogy összhangban lenne a stílus és az elképzelés és a büdzsé, soha nem félek szólni. Ha nincs esetleg a nagy "repertoárban" olyan szolgáltató, amire szükség van, akkor indul a megkeresés, majd a felkeresés, mert mindent élőben látnom kell, hogy jószívvel merjem ajánlani.
Aztán vannak egyéb programjaink is, például most a Menyasszonyképző I. és II. workshop sminkoktatással, stílustanácsadással, fotózással. Ezzel elég egyedülállóak vagyunk a piacon. Azon
menyasszonyokat akarjuk megcélozni, akik saját maguknak akarják megszervezni az esküvőt, nem vesznek igénybe szervezőt, de némi ismeretátadás jól jön nekik. Az újabb szolgáltatások létrejöttét mindig a piaci igényekhez próbáljuk szabni.
Mi a mottód, vagy hitvallásod, ami a legjobban jellemez Téged és vállalkozásod?
Ezt egy szórólapon láttam meg még régebben, de akkor megragadott mert úgy éreztem rólam is szól egy kicsit.
Dönteni. Belevágni. Nem feladni.
Én ezt kívánom minden olyan anyukának is, akinek van némi affinitása egy vállalkozás felépítéséhez.
Nem lesz könnyű, de sikerre lehet vinni, a fenti hitvallás mellett.

Hogyan képzeled el magad és a vállalkozásod jövőjét 5-10 év múlva?
Lehet nagyot is, mert én azt szeretnék? A városban ahol én lakom (Dunaharaszti) ez egy egyedüli kezdeményezés volt, egy esküvő- és rendezvényszervező vállalkozás. Én abszolút ezen térség igényeit szeretném kiszolgálni. Mivel sok a fiatal pár, és az ipari parkban sok cég található, szeretnék ezen célcsoport rendezvény és esküvőszervezője lenni. Évről évre (ahogy terjed a Royal Event szolgáltatás szájról szájra) több ügyfelet fogunk tudni kiszolgálni, és pár év alatt eljuthatunk oda, hogy több főből álló, komoly rendezvényszervező iroda legyünk.
Van-e valami, amin változtatni szeretnél annak érdekében, hogy még többen megismerjék a neved?
A változás az folyamatos. Mindent a piachoz kell igazítani. Mik a menyasszonyok igényei, mik a trendek, mennyire ár-érzékeny a piac. A marketing stratégiát is ehhez mérten kell megalkotni. És ne feledjük el az ajánlásokat sem. Nagyon igaz a mondás, hogy a "Jó bornak is kell a cégér". Sokan tudják már, hogy egy feledhetetlen rendezvényhez és jó szervezőre van szükség, aki ismeri a piacot, aszolgáltatókat, de ahhoz, hogy eljusanak hozzám jó helyen kell lennem jó időben.
Lengyel Zsuzsanna
Elérhetőségek:
Kérlek lájkold te is facebook oldalunkat!